TAK SMAKUJE HERBATA od 2006r.
wartość koszyka: 0 zł, koszt dostawy od 12 zł - do darmowej dostawy brakuje 150 zł
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  gramatura cena ilość wartość rabat
koszt dostawy od 12 zł - do darmowej dostawy brakuje 150 zł
do zapłaty 0 zł
KOD RABATOWY
OK
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
      Kiedy zbiera się herbatę? przewodnik po terminach zbiorów Herbata a mózg: katechiny, teanina oraz mikrobiom Herbaciane ABC – różnice w produkcji 6 rodzajów herbaty Wprowadzenie do 6 „Kolorów” Herbaty Lu’an Gua Pian – zielona herbata, która łamie reguły Czajniczki yixing cz. III: Nauka i rzeczywistość Czajniczki yixing cz. II: Rodzaje gliny z Yixing Czajniczki yixing cz. I: Wstęp i historia Enshi Yulu – Nefrytowa Rosa z Enshi O garbnikach w herbacie Czerwona, mocna, dojrzała, bogata – o herbacie Liu Bao Czy pierwszy napar powinno się wylewać? O płukaniu herbaty Ile kosztują najdroższe herbaty? Gongfu cha – historia, teraźniejszość, praktyka Ceramika artystyczna Inge Nielsen Sencha – sztandarowa herbata japońska Gaiwan – najważniejsze narzędzie herbaciarza Ceramika herbaciana Jiriego Ducheka Dancong – oolong z Gór Feniksa Japońskie herbaty czarne Skalne herbaty z gór Wuyi Herbata NIE odwadnia Herbata tajwańska, cz. IV: Herbaciane regiony Tajwanu Herbata tajwańska, cz. III: Gatunki – czarne, zielone i inne Herbata tajwańska, cz. II: Gatunki – oolong Herbata tajwańska, cz. I: Historia herbaty tajwańskiej O temperaturze wody O fermentacji herbaty (lub o jej braku) Kultywar – co to jest i jakie ma znaczenie? Herbata matcha – wybór, przygotowanie, przechowywanie Rzecz o herbacie czerwonej Japońska herbata a radioaktywność Kofeina w herbacie Sekrety urody Orientalnej Piękności. O oolongu Bai Hao Asamushi, fukamushi i wszystko pomiędzy. O stylach herbaty sencha Shincha – japońska herbata na wiosnę Czy smok jest czarny? Kolorowe nazwy herbat oolong Błogosławieństwo i przekleństwo Chin Jak wybrać herbatę – poradnik Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Taiping Hou Kui Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Xinyang Mao Jian Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Lu'an Gua Pian Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Da Hong Pao Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Qimen (Keemun) Mao Feng Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Junshan Yin Zhen Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Huangshan Mao Feng Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Tie Guan Yin Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Bi Luo Chun Wielka Dziesiątka herbat chińskich - Long Jing Wiosenna herbata Herbaty na jesień i zimę Dlaczego warto pić herbatę? Herbaty na odporność - Zadbaj o swoją odporność Parzenie herbaty Mrożona herbata Relacja z ekspedycji herbacianej Chiny-Tajwan 2013 Kombucha - grzyb herbaciany Czy herbata czarna i zielona mają tyle samo przeciwutleniaczy? Jak dbać o matero? Yerba Mate Bombilla - Jak wybrać bombillę dla siebie? Yerba Mate - bogate źródło witamin i minerałów Yerba Mate Przeciwutleniacze w herbacie Sklep z herbatą - Dlaczego my?
      < powrót do listy artykułów

      Ceramika herbaciana Jiriego Ducheka

      Najmilsi! Udało nam się nabyć kilka dzieł cenionego artysty-ceramika,  Jiříego Duchka, które właśnie umieszczamy w naszym sklepie. Zachęcamy do zapoznania się z sylwetką artysty.

       Jiří Duchek (rocznik 1970) urodził się w Pradze, ale od 1998 mieszka i tworzy w czeskiej wsi Mutejovice, skąd pochodzi jego rodzina.


      Ceramiki uczył się najpierw pracując w warsztacie ceramicznym, potem studiując ceramikę w Wyższej Szkole Sztuki i Rzemiosła w Pradze, której nie ukończył, ale z ceramiką nie zerwał.

      W 1995 założył swój warsztat ceramiczny, a w latach 1995-98 uczył ceramiki i prowadził warsztaty ceramiczne w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Svatý Jan pod Skalou.

       Jiří Duchek nie zna kompromisów tworząc swoją ceramikę herbacianą. Sam pozyskuje glinę ze złoży w okolicach Mutejovic, co gwarantuje jej unikalność i naturalność. Następnie sam oczyszcza ją by nadawała się na materiał garncarski do toczenia na kole. Szkliwa są własnoręcznie mieszane przez Duchka. A piec… Ten również zbudował sam i jest oczywiście opalany drewnem.

      Glina i jej obróbka, ręczne toczenie na kole, własne szkliwo, piec opalany drewnem i ułożenie wyrobów w piecu sprawiają, że nigdy nie powstają dwa identycznej czajniczki, ani dwie identyczne czarki. Glina będzie odrobinę inna, palce na kole ułożą się troszkę inaczej, szkliwo będzie miało ciut inne proporcje, do pieca trafi inne drewno, a pogoda się zmieni (tak, pogoda ma wpływ na wypał w takim piecu).

      I to właśnie jest piękne w ceramice Duchka. Każdy przedmiot jest zupełnie wyjątkowy, gdyż został unikalnie ukształtowany przez wymienione czynniki. To jest coś, co w kulturze herbaty jest wysoko cenione – niepowtarzalność. Z ceramiką herbacianą jest tak samo jak z herbatą – ta sama herbata również nigdy nie smakuje dwa razy tak samo. Zmienia się od zbioru do zbioru; od parzenia do parzenia.

      Decydując się zakup takiego czajniczka lub czarki powinniśmy zaakceptować i docenić tę indywidualność.
      < powrót do listy artykułów
      Ceramika herbaciana Jiriego Ducheka Jiri Duchek - ceramika, czajniczki i czarki do herbaty
      5.00 43 5 0