REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy firmy eherbata.pl sp. z o.o. ul. Szpitalna 24, 31-024 Kraków, działający pod adresem www.eherbata.pl prowadzony przez eherbata.pl sp. z o.o. ul.Szpitalna 24, 31-024 Kraków, NIP: 6762506037 ; KRS: 0000614337, SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, reprezentant spółki: Mariusz Zygmunt (prezes zarządu), kapitał zakładowy 5.000 zł. Jego celem jest umożliwienie dokonywania zakupów za pośrednictwem Internetu.
DEFINICJE:
Sklep internetowy (Sklep) – prowadzony przez eherbata.pl sp. z o.o. serwis internetowy, dostępny pod adresem www.eherbata.pl, umożliwiający Klientom Sklepu składanie zamówień.
Klient - każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie
Oferta - produkty umieszczane na stronach Sklepu internetowego www.eherbata.pl
Koszyk - element funkcjonalny Sklepu, który umożliwia Klientowi dokonanie zakupów za pomocą strony www.eherbata.pl
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek Polski.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są detalicznymi cenami brutto (zawierają podatek VAT). Cena produktu podana w treści danej oferty Sklepu obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa.
- Przeglądając ofertę należy wybrać produkt/y poprzez kliknięcie przycisku „do koszyka”. Po wybraniu produktów następuje etap realizacji zamówienia, w tym celu należy kliknąć przycisk „FINALIZUJ ZAMÓWIENIE” a następnie wybrać jedną z 3 dostępnych opcji: zamówienie bez rejestracji konta, z rejestracją konta lub logując się na posiadane konto.
- Rejestracja konta daje możliwość podglądu w historię zamówień oraz brak konieczności wypełniania formularza z danymi przy następnym zamówieniu. W każdej chwili można zmienić swoje dane oraz ustawienia konta.
- Kolejnym etapem jest wybranie formy zapłaty.
- Złożenie oraz skompletowanie zamówienia jest potwierdzane wiadomością e-mail.
- Realizacja złożonego przez Klienta zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego dokonania płatności, chyba, że wybrano formę zapłaty "za pobraniem". Zamówienie zostanie automatycznie anulowanie w przypadku braku wpłaty w ciągu 5 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia.
- Potrzebę wystawienia f-ry VAT prosimy zgłosić obsłudze Sklepu, zaznaczając odpowiednie pole formularza podczas składania zamówienia.
DOSTAWA
- Skompletowanie i wysyłka zamówienia odbywa się zwykle w ciągu 2 dni a czas na dostawę wynosi odpowiednio:
Inpost Paczkomaty - 1 dzień
DHL punkty odbioru - 1-2 dni
kurier DHL - 1-2 dni - Zamówienia o wartości powyżej 150 zł są objęte darmową dostawą, bez względu na ilość zamówionych produktów, wagę oraz wybraną formę płatności.
- Koszty dostawy:
0 zł - przy odbiorze osobistym w sklepie firmowym Kraków, ul. Szpitalna 24 lub dla zamówień realizowanych w obszarze Polski o wartości min. 150 zł
12 zł - punkty i automaty DHL POP
15 zł - Inpost Paczkomaty 24/7
15 zł - kurier DHL
18 zł - kurier DHL (pobranie)
Koszt dostawy zagranicznej: kraje UE 55 zł / €13 ; Wielka Brytania 75 zł; Norwegia 100 zł, USA 200 zł (stały koszt, bez względu na ilość zamówionych produktów, wagę oraz rodzaj płatności). Zamówienia zagraniczne dostarczamy kurierem DHL a czas dostarczenia wynosi zwykle 7 dni roboczych od momentu wpływu środków na konto sklepu. - W przypadku dostawy do państw spoza Unii Europejskiej, wartość zamówienia może ulec odpowiedniemu zwiększeniu o wartość należnych opłat celnych.
PŁATNOŚĆ
- Klient może wybrać jeden z poniższych sposobów płatności:
- pobranie (zapłata przy odbiorze)
- PayU (szybkie przelewy)
- BLIK
- karta / Google Pay / Apple Pay
- PayPal
- tradycyjny przelew PLN: mbank 03 1140 2004 0000 3702 7687 6378 eherbata.pl sp. z o.o.
- przelew w walucie EUR: mbank IBAN: PL 65 1140 2004 0000 3112 0558 7797 ; SWIFT: BREXPLPWMBK eherbata.pl sp. z o.o.
- przelew w walucie USD: mbank IBAN: PL 03 1140 2004 0000 3702 7687 6378 ; SWIFT: BREXPLPWMBK eherbata.pl sp. z o.o.
- przelew w walucie CZK: mbank IBAN: PL 40 1140 2004 0000 3212 1227 5378 ; SWIFT: BREXPLPWMBK eherbata.pl sp. z o.o.
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia(na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub e-mailem na adres herbaciarnia@eherbata.pl). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (pobierz wzór), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać rzecz niezwłocznie na adres: "eherbata.pl sp. z o.o. ul. Szpitalna 24, 31-024 Kraków" nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy, wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prosimy także o przesłanie wraz z produktem dowodu zakupu (faktura lub paragon), co usprawni procedurę zwrotu.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
REKLAMACJE ZWIĄZANE Z ZAMÓWIENIAMI
- Sklep jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu należy kierować na adres herbaciarnia@eherbata.pl. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Prosimy o zwracanie produktów na adres: "eherbata.pl sp. z o.o. ul. Szpitalna 24, 31-024 Kraków", można skorzystać z formularza (pobierz wzór).
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać na adres: "eherbata.pl sp. z o.o. ul. Szpitalna 24, 31-024 Kraków", e-mailem herbaciarnia@eherbata.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z działaniem Sklepu.
- Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy eherbata.pl sp. z o.o. a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr/.