TAK SMAKUJE HERBATA od 2006r.
wartość koszyka 0 zł ; wysyłka od 9 zł, do darmowej wysyłki brakuje 150 zł
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  gramatura cena ilość wartość rabat
wysyłka od 9 zł, do darmowej wysyłki brakuje 150 zł
do zapłaty 0 zł
KOD RABATOWY
OK
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE

Ashwagandha

Ashwagandha
Ashwadaganda  (withania somnifera, witania ospała, w Polsce znana również jako żeń szeń indyjski) – w formie czystego korzenia. Jedna z najważniejszych roślin stosowanych w Indiach w naturalnej medycynie. 

Skuteczne działanie zawdzięcza szerokiemu spektrum właściwości, dzięki którym jest popularnym i lubianym suplementem, pozytywnie wpływającym między innymi na obniżenie poziomu kortyzolu w organizmie, a w efekcie łagodzącym stres.  

Ashwagandha jest niezwykle popularna wśród osób pragnących mieć pod kontrolą masę ciała, oraz marzących o świetnej sylwetce, ułatwiając również przyrost masy mięśniowej. Traktuje się ją jako adaptogen – roślinę wspomagającą siły witalne i odporność organizmu.  

Najbardziej aktywne i korzystne związki zawarte w korzeniu tej rośliny to glikowitanolidy, saponiny, alkaloidy, oraz witanozydy. 

Korzeń Ashwagandhy może być naturalną formą profilaktyki przed depresją. Glikowitanolidy z Ashwagandhy wykorzystuje się w przemyśle farmaceutycznym.  Ashwagandha łagodzi wiele zaburzeń układu nerwowego – nadpobudliwość, fobie, nerwice, a także depresje i zaburzenia dwubiegunowe.

Korzeń Ashwagandhy reguluje też pracę układu hormonalnego. U mężczyzn wpływa na podwyższenie testosteronu, u kobiet dodatkowo może pomagać w regulowaniu cyklu menstruacyjnego. 

Korzystnie wpływa na niedoczynność tarczycy.  Pozytywnie wpływa również na odporność organizmu poprzez zwiększenie produkcji komórek NK, makrofagów, limfocytów T i B.

Osoby zagrożone osteoporozą odnoszą obiecujące rezultaty stosując korzeń ashwagandhy profilaktycznie.

Kolejną znaną rolą jest ochrona mózgu przed stresem oksydacyjnym.
Poprawia kondycję organizmu, chroni serce poprzez poprawę wydolności, obniża poziom cukru we krwi. 

Korzystanie z ashwagandy poprawia ogólne samopoczucie, oraz bywa pomocne w walce z chronicznym zmęczeniem. Poprawia jakość snu oraz wpływa uspokajająco na organizm, przy jednoczesnym wspomaganiu procesów poznawczych. 

Stosowanie Ashwagandhy – jak parzyć?
Przede wszystkim należy pamiętać, że tak jak w wypadku wszystkich adaptogenów, wpływ na organizm można zaobserwować po systematycznym stosowaniu przez okres co najmniej 6-8 tygodni, do czasu nasycenia organizmu saponinami oraz glokowitanolidami. 

Zalecane jest sporządzanie odwaru - płaską łyżkę (10-12 g) na około 500 ml wrzucamy na gotującą się wodę i gotujemy przez około 10 minut, nastepnie zostawiamy na 10-15 minut, odcedzamy i pijemy najlepiej rano i wieczorem. 

Można również stosować jako dodatek do musli, koktaili, jogurtów, sałatek - dobrze jest jednak zmielić sobie wtedy ten korzeń, aby uzyskać formę sproszkowaną. 


Kraj pochodzenia: Indie

 
herbata:
region:
Parzenie
10-12g /500ml gotujemy przez 10 minut, odstawiamy na 10 minut, odcedzamy.
przeglądane