Autor Wątek: Gongfu cha  (Przeczytany 22421 razy)

Offline Cajnik

• Nowy sympatyk
  • *
Gongfu cha
« dnia: 15 Sierpień, 2009, 07:02:26 am »
Witam, interesuje mnie czy ktos parzy herbaty uzywajac metody gongfu. Dotychczas cieszyly mnie glownie indie, ale troche ciekawi mnie jak mozna 10 razy parzyc te sama herbate. Slyszalem ze w gongfu takie rzeczy sa mozliwe.

Offline tiaotiao

• Nowy sympatyk
  • *
Odp: Gongfu cha
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Wrzesień, 2009, 17:29:09 pm »
Nie znam się bardzo na herbatach. Piję właściwie tylko jeden rodzaj - wulung i też tylko kilka odmian - te z fujian, z wuyi shan i okolic.

Na polskich stronach internetowych, w internetowych sklepach, mozna kupić herbate o nazwie da hong pao. To oczywiście nie jest da hong pao, chyba że mają kontakty w armii, która ochrania ostatnie trzy żyjace drzewa :) W każdym razie reklamuja tę herbatę, że można ją parzyć 5 razy.

Nie piłem nigdy herbaty kupionej w sklepie internetowym. Ale domyślam sie, o co chodzi z tą da hong pao. Dla celów reklamowych, odkad wycofano prawdziwą da hong pao z rynku, herbaty pochodzące z krzyżówek z prawdziwych da hong pao zaczęto nazywać tą nazwą. Doszło do tego, że wszystkie wuyishande wulung nazywa się da hong pao.

Też takie pijam, są świetne. Tanie i smaczne, czasem tylko... no cóż. Tanie są. Zaparzają sie 7-8 razy.

Zaparzam tradycyjnie, "gongfu", i najlepszą, najdroższa odmianę rou gui wyciskam do 11-12 razy. Ale pijam czasem z chińczykami, dla których herbata jest sposobem na życie od ...dziestu lat. I oni tą samą rou gui cisną do 16-17 i jest o niebo lepsza, niz zaparzana przeze mnie :)

Jeszcze kilkadziesiąt lat przed nami.

Pozdrawiam.

tt

Offline mariusz

• Administrator
  • Ekspert
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopad, 2009, 00:00:37 am »